Pigūs skrydžiai paskutinę minutę

2013-08-26

Visiems teko girdėti legendas, kaip žmonės į Londoną, Barseloną ar Dubliną skrido radę lėktuvų bilietus po 10 eurų. Ar tai tiesa?

Pigūs skrydžiai paskutinę minutę iš vienos pusės realus faktas, iš kitos pusės retai pasitaikantis siurprizas. Bilietai iki 10 eurų šiandien paprastai parduodami kai „Ryanair“, „Wizz air“ ar „airBaltic“ pradeda reklamuoti naują kryptį. Jų kiekis ribotas ir tokie skrydžiai išgraibstomi per kelias minutes. Iš kitos pusės, visos legendos turi pagrindą. Prieš keletą metų, kai degalai buvo kur kas pigesnis nei dabar, o „Ryanair“ tik pretendavo tapti didžiausiomis Europos pigiomis oro linijomis, labai pigių pasiūlymų būdavo.

pigus_skrydziai

Egzistuoja dar vienas mažas niuansas, kodėl tokių ypatingai patrauklių pasiūlymų sumažėjo. Paprastai prie kelis ar keliolika eurų kainuojančių bilietų avialinijos, kai už skrydį jau reikėdavo mokėti, pridėdavo oro uosto, kuro ir dar velniai žino kokius mokesčius. Kaina tuo pačiu padidėdavo beveik iki 100 eurų. Po kelių skandalų kompanijoms uždrausta taip elgtis. Jei kas pamėgina gudrauti, iš karto skiriamos milžiniškos baudos. Bilietų pardavėjai ir oro linijos įpareigotos pirkėjui iš karto rodyti tikslią galutinę kainą. Dėl to žmonės ir kalba, kad prieš keletą metų lėktuvų bilietai kainavo pigiau nei šiandien. Visgi ir dabar galima rasti skrydžių, kainuojančių iki 100 litų į vieną pusę.

Kalbėdami apie pigius bilietus turime paneigti dar vieną mitą – šventą įsitikinimą, kad patys pigiausi lėktuvų bilietai lengvai randami. Savarankiškų kelionių mėgėjus turime nuvilti. Tokios oro linijos kaip „Ryanair“ ar „Wizz air“ pačius patraukliausius pasiūlymus pateikia skrydžiams, kurie vyks po 3-6 mėnesių. Kuo reisas arčiau, tuo kaina didesnė. Čia ir slepiasi maža rinkodaros gudrybė. Pigių skrydžių oro linijų bilietų negalima grąžinti. Dalis žmonių po pusės metus paprasčiausiai neatvažiuoja į oro uostą. Tai žinodamos, oro linijos į kiekvieną lėktuvą parduoda daugiau bilietų nei orlaivyje yra vietų.  Kartais, kai viskas susiklosto taip, jog „iškritusių iš kelionės nedaug“ kyla skandalas, nes prie lėktuvo trapo rikiuojasi daugiau žmonių nei gali juo skristi. Kaip žinia, aviacijos taisyklėse stovimos vietos, skirtingai nei troleibuse, nenumatytos. Tiesa, „Ryanair“ mėgino įvesti tokį keliavimo būdą, tačiau airiams greitai teko atsisakyti savo planų. Keleiviams toks verslo modelis turi ir savo privalumų – žmonės priversti tiksliau planuoti savo laiką, nes prarasti pinigus niekas nenori.

Kol kas neatsakėme į klausimą, ar pats pigiausias lėktuvo bilietas  egzistuoja, ar tai tik kompanijų rinkodaros gudrybė? Būtent čia ir slepiasi atsakymas. Tokių bilietų yra ir juos parduoda netgi pigių skrydžių oro linijos. Jei lėktuvas būna neužpildytas, likus kelioms dienoms ar net valandoms iki reiso į rinką „išmetami“ keli ypatingai pigūs pasiūlymai. Jų nedaug, tačiau apie tokius variantus tuoj nuvilnija gandas internete.

Nors pačius pigiausius bilietus įsigyti spėja tik keli laimingieji, tačiau, kaip rodo praktika, žmonės susidomi kelione ir perka netgi šiek tiek brangesnius skrydžius. Kam norisi atsisakyti kelionės į Barseloną ar Rodą, apie kurią jau kalbėjote su draugais prie kavos puodelio, vien dėl to, kad skrydis kainuos ne 50, bet 170 Lt?

Visa tai, apie ką rašėme, tinka kelionėms po Europą. Transatlantiniams skrydžiams galioja kitos taisyklės. „Pigu“ čia prasideda nuo triženklės sumos.

Komentarai

komentarai